top of page

Neden Tercih Edilmelidir?

NAKLİYE VE MONTAJ KOLAYLIĞI

Yerinde dökme betonarme imalatlar ile kıyaslandığında, betonarme yapıların imalatı için gerekli hazır beton temininde yaşanabilecek sıkıntılar, nakliye sürecindeki zamanlamada beton karışımının riskli hale gelmesi gibi etkenlerden uzaklaşarak tamamen fabrika ortamında hazırlanmış ve her türlü nakliye aracı ile rahatlıkla taşınabilen plakaların lojistiğinin her türlü sahada mümkün olması,

Geniş açıklıklı yapılarda kullanılan betonarme üretim yöntemi olan prefabrik kirişli imalatların üretim maliyetleri ve temin süresinde yaşanan handikapların yanı sıra, özel güzergahlardan özel nakliyeler ile montaj sahasına nakil edilmesi ve montaj sırasında ağır tonajlı kaldırma ekipmanlarının kullanılmasını gerektiren nakliye ve montaj yöntemlerinin maliyet ve zaman üzerindeki etkisi gibi etkenlerden uzaklaşarak, standart nakliyeler ile taşınan çelik plakaların hafif kaldırma ekipmanları ile montajının yapılabilmesi avantajından dolayı maliyet ve zaman yönetiminde %90 a varan avantaj sağlanması

KALİTE STANDARTLARINDA SAPMA RİSKİNİN MİNİMİZE EDİLMESİ

Yerinde dökme betonarme imalatlar ile kıyaslandığında, betonarme yapıların imalatı sırasında hazır betonun santral sahasında hazırlanmasının ardından nakliye ve beton dökümü sırasında yaşanabilecek kişisel hatalara bağlı hata riskinin ölçülebilir değerin üzerine çıkması, yine betonarme imalatlarda kullanılan donatı çeliğinin yerinde montajı sırasında oluşabilecek kişisel hataların imalatın total kalitesine olan etkisi değerlendirildiğinde, koruge çelik yapıların tamamen fabrika ortamında oluşturulması ve yerinde montaj sırasında civatalı birleşimden dolayı sıfır hata ile uygulanabilmesi, yapının kalite kontrolü sırasında istenilen zamanda civata tork değerlerinin kontrolü ile yapı durumu hakkında anlık bilgi alınabilmesi gibi sebeplerden dolayı, Çok Plakalı Koruge Çelik Yapılarda yapım esnasında oluşabilecek kalite sapma riski minimum değerdedir.

YAPI-ZEMİN ETKİLEŞİMİNDEN KAYNAKLANAN AVANTAJLAR

Çok Plakalı Çelik Koruge Yapılar, kubbe tipi yapı tasarımı ilkesi ile tasarlandığından, üzerinden geçen tasarım yükünü çevre dolgulara iletimi esasına dayalı taşıma prensibine göre çalışır. Hali hazırda bulunan zemin içerisinde açılmış bir tünel yapısı mantığında oluşturulan bu yapı tipi, yapı yükünün muadili betonarme yapılara göre %90-%95 oranında az olması ve üzerine gelen tüm yükleri büyük oranda etrafında oluşturulan dolguya iletmesi sebebiyle zemine yük aktarımını minimum seviyede tutmaktadır. Bu çağdaş tasarım ilkesi sebebiyle, betonarme imalatların ihtiyaç duyduğu zemin iyileştirme yöntemleri Çok Plakalı Çelik Koruge Yapılar sayesinde proje kapsamından çıkartılarak aynı zeminde aynı taşıma gücünün oluşabilmesi sağlanabilmektedir. Bu sebepler neticesinde projenin zemin iyileştirmesine harcanan zaman ve maliyetler minimize edilerek total kazanç elde edilmesi mümkün hale gelmektedir.

ZAMAN TASARRUFU

Günümüz ekonomik koşullarında kısa süre içerisinde sürekli artan maliyetler, proje yapım süresinin zorlu koşulları ile birleştiğinde yatırımcı, uygulayıcı ve tedarikçi zincirinde büyük handikaplara yol açmaktadır. Bu handikapların en aza indirgenmesi noktasında, muadili betonarme yapılara göre %90 a varan zaman tasarrufu sağlaran Çok Plakalı Koruge Çelik Yapılar, önemsenmesi gereken bir yerde konumlanmaktadır. Örnek olarak zemin iyileştirme gerektiren radye temelli, elevasyonlu betonarme kenar ayaklara ve ön germeli prefabrik kirişin yerleşimi için gereken başlık kirişli imalat tasarımına sahip konvansiyonel betonarme bir yapının ortalama imalat süresi 6-7 ay iken, muadili bir Çok Plakalı Çelik Koruge yapının tasarım hariç üretim nakliye ve montaj süresi ortalama 20-30 günde tamamlanmaktadır.

TRAFİK ALTINDAKİ YOLLARDA KISITLI SÜREÇTE MONTAJ KOLAYLIĞI

İmalatı ve nakliyesi tamamlanan modüler yapılar uygulama alanının yakınında oluşturulacak ön montaj sahasında birleştirilerek yolun trafik yoğunluğunun en az olduğu süreçlerde en kısa zaman kaybı ile güzergah kazısının ardından inşaat alanına taşınması sonrasında, hazır olan yapı yerine konularak çevre dolguları tamamlanmak suretiyle üst yapısı tamamlanan yol trafiğe açılabilir. Çevresel koşullara ve mevcut dolgu zemininin durumuna göre bahsi geçen yerinde montaj işlemi 5 saat ile 24 saat arasındaki sürelerde tamamlanabilmektedir. Muadili betonarme yapılarda donatı ve kalıp işçiliğinin yanı sıra betonun dayanımını sağlayacağı priz alma süresi hesaba katıldığında Çok Plakalı Çelik Koruge yapının yerine konulması için gerekli toplam süre, betonarme elemanın tek bir radye temelinin priz alma süresinden bile az olmaktadır. Yapım sürecindeki bu ciddi zaman avantajı, seyrü sefer altındaki demiryolu ve karayolu trafiğini en az seviyede aksatarak riskleri minimuma indirmektedir.

Tüm avantajların yanı sıra, belirli bir açıklığa kadar olan tam kesit Çok Plakalı Koruge Çelik Yapılar, işleyen trafik altında sürenli imalat yöntemi ile, hat trafiğe kapatılmadan yerine konulabilmektedir.

MALİYET AVANTAJI

Direkt Maliyetlerde Avantaj


Satın alma ve montaj aşamasında sadece yapı bileşenlerinin direkt maliyetleri anlamında değerlendirildiğinde 4m iç açıklığa kadar olan yapılarda muadili betonarme yapılara göre %5 ile %10 oranında maliyet avantajı sunan Çok Plakalı Koruge Çelik Yapılar açıklığın artması durumunda tasarruf oranını %40 lara varan oranda yatırımcıya sunmaktadır.

Dolaylı Maliyetlerde Avantaj

Muadili betonarme yapılara göre sırasıyla Zemin İyileştirme, Nakliye, Montaj aşamalarının her birinde %75-90' a varan oranlarda tasarruf sağlayan Çok Plakalı Koruge Çelik Yapılar, yapım esnasında %90 a varan zaman tasarrufu ile işçilik ve yatırım maliyetlerini de minimuma indirirerek yatırımcıya yüksek oranda tasarruf etme şansı sunmaktadır.

G_TA_free-file (1).png
bottom of page